Największy carsharing w Polsce wraz z odświeżaniem floty postanowił pójść krok dalej i zaprezentować Renault Clio w nowej odsłonie. Nowy sposób obrandowania auta jest minimalistyczny, ekologiczny i zachęca do dialogu z marką.
Traficar po trzech latach działalności nie tylko odświeża swoją flotę, ale również sposób oklejania aut. W nowych samochodach Renault Clio, które wyjeżdżają właśnie na ulice miast, gdzie Traficar udostępnia swoją usługę, znacznie zmniejszyła się liczba poszczególnych elementów brandingu. Projekt jest minimalistyczny z zachowaniem kolorów marki: fioletowego i miętowego. Umieszczone na autach różne hasła np. „Wsiadaj! Miasto czeka” oraz „Jedziemy? Ty prowadzisz”, są nawiązaniem do dialogu marki z użytkownikiem, który Traficar prowadzi już od samego początku we wszystkich swoich kanałach komunikacji.
Atestowaną folią One Way Vision z laminatem zostały oklejone dwie boczne szyby oraz szyba tylna. Pełna widoczność jest zachowana dzięki równomiernie rozmieszczonym na folii OWV otworom. Osoba znajdująca się wewnątrz auta widzi to, co znajduje się na zewnątrz, natomiast z zewnątrz widoczny jest jednolity obraz. Auto niezmiennie otwiera się za pomocą kodu QR, a karta znajduje się w schowku. Także liczba komunikatów wewnątrz auta znacznie się zmniejszyła i zastąpiły je powiadomienia w aplikacji. W usłudze będą obowiązywać przez pewien czas dwa rodzaje oklejenia: standardowy na starszych autach oraz odświeżony dla nowych Renault Clio.
- Gdy startowaliśmy z usługą, chcieliśmy, aby auta rzucały się w oczy, były charakterystyczne i zapamiętywalne. Teraz gdy marka Traficar jest już rozpoznawalna, postawiliśmy na minimalizm oraz bardziej ekologiczne podejście do brandingu. Ograniczyliśmy liczbę naklejek ze 109 do 17, co pozwoli na mniejszą produkcję odpadów związanych z oklejaniem aut i na sprawniejsze przywracanie aut po naprawach do usługi. Oklejenie szyb to naszym zdaniem praktyczne i estetyczne rozwiązanie, które nie szkodzi karoserii, i dodatkowo chroni przed słońcem. Mamy nadzieję, że nowy projekt spodoba się użytkownikom i mieszkańcom miast, w których działamy. Po zaprezentowaniu pierwszego wariantu w mediach społecznościowych zbieramy komentarze i zamierzamy wziąć je pod uwagę przy dalszych pracach nad brandingiem aut. Chcielibyśmy także z większą dynamiką zmieniać wizerunek traficarów – tłumaczy Konrad Karpiński, dyrektor operacyjny w firmie Traficar.
Proces logistyczny wprowadzania nowych aut do floty Traficara już się rozpoczął. Najstarsze auta zostają wycofane, dzięki czemu do dyspozycji użytkowników będą pojazdy maksymalnie 2-letnie. Sprawność aut to z pewnością bardzo ważny aspekt prawidłowego działania usługi carsharingowej, na którą mają wpływ sposób użytkowania oraz wiek pojazdu. Traficar zapewnia, że proces wymiany floty i oklejenia aut zostanie przeprowadzony sprawnie, aby zapewnić ich maksymalną dostępność do wynajmu we wszystkich miastach, w których działa usługa.
Atestowaną folią One Way Vision z laminatem zostały oklejone dwie boczne szyby oraz szyba tylna. Pełna widoczność jest zachowana dzięki równomiernie rozmieszczonym na folii OWV otworom. Osoba znajdująca się wewnątrz auta widzi to, co znajduje się na zewnątrz, natomiast z zewnątrz widoczny jest jednolity obraz. Auto niezmiennie otwiera się za pomocą kodu QR, a karta znajduje się w schowku. Także liczba komunikatów wewnątrz auta znacznie się zmniejszyła i zastąpiły je powiadomienia w aplikacji. W usłudze będą obowiązywać przez pewien czas dwa rodzaje oklejenia: standardowy na starszych autach oraz odświeżony dla nowych Renault Clio.
- Gdy startowaliśmy z usługą, chcieliśmy, aby auta rzucały się w oczy, były charakterystyczne i zapamiętywalne. Teraz gdy marka Traficar jest już rozpoznawalna, postawiliśmy na minimalizm oraz bardziej ekologiczne podejście do brandingu. Ograniczyliśmy liczbę naklejek ze 109 do 17, co pozwoli na mniejszą produkcję odpadów związanych z oklejaniem aut i na sprawniejsze przywracanie aut po naprawach do usługi. Oklejenie szyb to naszym zdaniem praktyczne i estetyczne rozwiązanie, które nie szkodzi karoserii, i dodatkowo chroni przed słońcem. Mamy nadzieję, że nowy projekt spodoba się użytkownikom i mieszkańcom miast, w których działamy. Po zaprezentowaniu pierwszego wariantu w mediach społecznościowych zbieramy komentarze i zamierzamy wziąć je pod uwagę przy dalszych pracach nad brandingiem aut. Chcielibyśmy także z większą dynamiką zmieniać wizerunek traficarów – tłumaczy Konrad Karpiński, dyrektor operacyjny w firmie Traficar.
Proces logistyczny wprowadzania nowych aut do floty Traficara już się rozpoczął. Najstarsze auta zostają wycofane, dzięki czemu do dyspozycji użytkowników będą pojazdy maksymalnie 2-letnie. Sprawność aut to z pewnością bardzo ważny aspekt prawidłowego działania usługi carsharingowej, na którą mają wpływ sposób użytkowania oraz wiek pojazdu. Traficar zapewnia, że proces wymiany floty i oklejenia aut zostanie przeprowadzony sprawnie, aby zapewnić ich maksymalną dostępność do wynajmu we wszystkich miastach, w których działa usługa.