I. Postanowienia ogólne
1. Regulamin obowiązuje od dnia 19.05.2025, godz. 00:00.
2. Organizator w ramach swojej działalności gospodarczej i prowadzonych akcji marketingowych wydaje bony zawierające kody uprawniające do obniżenia ceny usług świadczonych za pośrednictwem aplikacji mobilnej „Traficar” należącej do Traficar spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie przy ul. Puszkarskiej 7F, 30 – 644 Kraków, wpisanej do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000592539, NIP: 6751529371, REGON: 363258160, z kapitałem zakładowym w wysokości 4 630 200 zł, będącej dużym przedsiębiorcą, zwanej dalej „Organizatorem”.
3. Regulamin obowiązuje zarówno partnerów biznesowych, konsumentów, przedsiębiorców, którym powszechnie obowiązujące przepisy prawa nadają uprawnienia konsumentów i klientów detalicznych innych niż konsumenci korzystających z usług w ramach aplikacji mobilnej Traficar, tj. Użytkowników, którzy zarejestrowali konto w Aplikacji i aktywowali Usługi, zgodnie z regulaminem Aplikacji dostępnym na stronie https://traficar.pl/regulamin-aplikacji-mobilnej-traficar/ oraz w Aplikacji (zwanym dalej „Regulaminem Aplikacji”).
4. Regulamin nie ma zastosowania do rozliczania voucherów oraz zniżek otrzymywanych przez Użytkownika w ramach przeprowadzanych przez Organizatora promocji i konkursów, których warunki określone są odrębnymi regulaminami. Regulamin rozliczania voucherów oraz regulaminy promocji i konkursów dostępne na stronie: https://media.traficar.pl/releases/regulaminy-programow-promocji-i-konkursow.
II. Definicje
Użytym w Regulaminie pojęciom przypisuje się następujące znaczenie:
a) Aplikacja - należące do Organizatora i zarządzane przez niego oprogramowanie w postaci aplikacji mobilnej, które Użytkownik może bezpłatnie pobrać na urządzenie mobilne i użytkować: założyć konto, logować się do konta, korzystać z usług oferowanych przez Organizatora, w tym z usługi najmu pojazdu (carsharing, mikromobilność). Aplikacja może zostać pobrana ze sklepu AppStore, GooglePlay lub Huawei AppGallery;
b) Bon - wydawany przez Organizatora bon w formie papierowej lub w formie elektronicznej, automatycznie podpinany pod konto Użytkownika w Aplikacji lub zawierający Kod, uprawniający Użytkownika do otrzymania Zniżki na Usługi lub jedną z Usług, z możliwością aktywacji i skorzystania przez Użytkownika we wskazanym w nim czasie;
c) Cennik – aktualne stawki najmu pojazdów w usłudze najmu dostępne w Aplikacji oraz na stronie www.traficar.pl;
d) Kod – kod w brzmieniu wskazanym w Bonie, uprawniający do otrzymania Zniżki na Usługi świadczone za pośrednictwem Aplikacji;
e) Opłaty – opłaty wynikające z Cennika, które Użytkownik zobowiązany jest zapłacić na rzecz Organizatora tytułem wynagrodzenia za korzystanie z Usługi Carsharingu, Usług Mikromobilności oraz innych usług, z których skorzystał i kosztów dodatkowych;
f) Regulamin - niniejszy dokument;
g) Strona internetowa – www.traficar.pl;
h) Usługa Carsharingu – krótkoterminowy najem samochodu obsługiwany za pośrednictwem Aplikacji;
i) Usługa Mikromobilności - najem hulajnogi elektrycznej obsługiwany za pośrednictwem Aplikacji;
j) Usługi – Usługa Carsharingu i Usługa Mikromobilności łącznie;
k) Użytkownik – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która korzysta z usług dostępnych w Aplikacji zgodnie z regulaminem Aplikacji;
l) Zniżka – wyrażony kwotowo albo procentowo rabat przyznawany Użytkownikowi przez Organizatora, który może być wykorzystany i rozliczony na zasadach opisanych w Regulaminie.
III. Zasady informowania o przyznaniu Bonu
1. Informację o przyznaniu Bonu przez Organizatora Użytkownik może otrzymać osobiście, za pośrednictwem wiadomości SMS, w formie elektronicznej, w szczególności za pośrednictwem wiadomości e-mail, wiadomości wysłanej w aplikacji Messenger, powiadomienia push z Aplikacji.
2. Wraz z informacją o przyznaniu Bonu Użytkownik otrzymuje szczegółowe informacje na temat możliwości skorzystania z Bonu, określające w szczególności:
a. termin, w którym Użytkownik może skorzystać z Bonu;
b. typ Usługi, której dotyczy Bon;
c. ilość przejazdów, na które przysługuje Bon;
d. wysokość przysługującej Użytkownikowi Zniżki oraz jej rodzaj (kwotowa albo procentowa);
e. Kod do wprowadzenia w Aplikacji w celu aktywowania Zniżki (nie dotyczy sytuacji, gdy przyznany Bon zostanie automatycznie podpięty pod konto Użytkownika);
f. termin, w którym Użytkownik może wpisać Kod w Aplikacji (nie dotyczy sytuacji, gdy przyznany Bon zostanie automatycznie podpięty pod konto Użytkownika).
3. W przypadku, gdy wraz z informacją o przyznaniu Bonu Użytkownik nie otrzyma informacji, o których mowa w podpunkcie 2 powyżej, informacje te dostępne są dla Użytkownika w ramach konta Użytkownika w Aplikacji mobilnej w zakładce „Promocje” -> „Zniżki”.
IV. Sposób korzystania z Bonu
1. Użytkownik jest uprawniony do korzystania z Bonu w dowolnym czasie, z zastrzeżeniem, że będzie to w granicach określonego terminu jego ważności.
2. W przypadku, gdy Zniżka została określona kwotowo Użytkownik uprawniony jest do korzystania z danego Bonu aż do wyczerpania wartości Zniżki albo osiągnięcia maksymalnej ilość przejazdów, na które przysługuje Bon - w zależności od tego, które z tych zdarzeń nastąpi wcześniej. W przypadku, gdy Zniżka została określona procentowo Użytkownik uprawniony jest do korzystania z danego Bonu aż do wyczerpania maksymalnej ilości przejazdów, na które przysługuje Bon.
3. W celu wykorzystania Bonu Użytkownik przed dokonaniem rezerwacji i zapłatą za wybrane Usługi w Aplikacji zobowiązany jest wpisać treść Kodu w dedykowanym polu w Aplikacji („Promocje”-> „Zniżki” -> „Wprowadź kod rabatowy”), chyba że Użytkownikowi został przyznany Bon, który podlega automatycznemu podpięciu pod konto Użytkownika.
4. W przypadku, gdy przyznany Bon zostanie automatyczny podpięty pod konto Użytkownika, Bon albo podlega automatycznemu rozliczeniu przy pierwszym skorzystaniu z danej Usługi po przyznaniu Użytkownikowi Bonu albo wymaga aktywacji przez Użytkownika poprzez kliknięcie w odpowiednią nazwę Zniżki w Aplikacji („Promocje”-> „Zniżki”).
5. W celu sprawdzenia czy Zniżka jest aktywna, należy zweryfikować w Aplikacji („Promocje”-> „Zniżki”), czy przy odpowiedniej nazwie Zniżki widnieje fioletowe kółko, które oznacza, że Zniżka jest aktywna.
6. W przypadku, gdy Użytkownikowi przysługuje więcej zniżek z różnych tytułów, np. uzyskanych w ramach promocji, programu lub konkursu, w ramach jednorazowego skorzystania z Usługi, Użytkownik może skorzystać tylko z jednej zniżki, według własnego wyboru, chyba że regulamin danego konkursu, programu lub promocji stanowi inaczej.
7. Bon nie może zostać wykorzystany przez Użytkownika w celu uiszczenia opłat dodatkowych, o których mowa w załączniku numer 1 do Regulaminu Aplikacji.
V. Rozliczanie Bonu
1. W przypadku Zniżki wyrażonej procentowo, wysokość Opłaty zostaje pomniejszona tytułem Zniżki o przypisaną do niej wartość, a Użytkownik zobowiązany jest do zapłaty pozostałej części Opłaty w sposób wynikający z Regulaminu Aplikacji.
2. W przypadku Zniżki wyrażonej kwotowo, w sytuacji, gdy wartość naliczonych Opłat jest wyższa niż wartość Zniżki wynikającej z Bonu, wysokość Opłaty zostaje pomniejszona tytułem Zniżki o przypisaną do niej wartość, a Użytkownik zobowiązany jest do zapłaty pozostałej części Opłaty w sposób wynikający z Regulaminu Aplikacji. W przypadku, gdy wartość naliczonych Opłat jest równa lub mniejsza niż wartość Zniżki wyrażonej kwotowo, wysokość Opłaty zostaje pomniejszona tytułem rabatu do kwoty 1 zł brutto, którą to kwotę Użytkownik zobowiązany jest zapłacić tytułem Opłaty. Jeśli Zniżka wyrażona kwotowo przysługuje na więcej niż jeden przejazd, pozostałą część Zniżki Użytkownik może wykorzystać zgodnie z zasadami wynikającymi z punktu IV powyżej.
VI. Zasady postępowania reklamacyjnego dotyczącego Bonów
1. Reklamacje dotyczące Bonów i ich rozliczania mogą być zgłaszane w każdy dopuszczalny przez prawo sposób, a w szczególności poprzez e-mail na adres reklamacja@traficar.pl oraz pisemnie na adres siedziby Organizatora.
2. O sposobie rozpatrzenia reklamacji zgłaszający zostanie poinformowany na adres e-mail lub pisemnie na podany adres w zgłoszeniu pisemnym w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania przez Organizatora (liczy się data faktycznego otrzymania przesyłki pocztowej lub data otrzymania wiadomości e-mail).
3. Reklamacje rozpatrywane będą na podstawie niniejszego Regulaminu.
4. Rozpatrzenie reklamacji wyczerpuje postępowanie reklamacyjne prowadzone przez Organizatora.
5. Zasady zgłaszania i rozpatrywania reklamacji określone w niniejszym Regulaminie w żaden sposób nie ograniczają praw zgłaszającego, a w szczególności prawa do wystąpienia z roszczeniem do właściwego sądu powszechnego.
6. Reklamacje dotyczące Usług świadczonych przez Organizatora rozpatrywane są przez Organizatora na zasadach ogólnych Kodeksu cywilnego oraz innych powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
VII. Postanowienia końcowe
1. Regulamin jest dostępny na stronie internetowej traficar.pl. Organizator zastrzega sobie możliwość dokonania zmiany niniejszego Regulaminu w przypadku zmian prawnych wpływających na treść Regulaminu lub sposób rozliczania Bonów, zmian organizacyjnych u Organizatora, innych zmian niezależnych od Organizatora lub niezbędnych zmian redakcyjnych treści Regulaminu. Informacja o zmianach wraz ze zmienionym regulaminem zostanie udostępniona na stronie www.traficar.pl.
2. Administratorem danych osobowych Użytkowników będących osobami fizycznymi jest Organizator. Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym kontakt jest możliwy pod numerem telefonu: +48334861986 oraz adresem e-mail: iod@traficar.pl. Dane osobowe Użytkowników korzystających z Bonów będących osobami fizycznymi są zbierane i przetwarzane przez administratora danych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w celu związanym z realizacją i obsługą umów w przedmiocie usług, świadczeniem usług dodatkowych oraz wystawianiem dokumentów sprzedaży i sprawozdawczością finansową związaną ze świadczeniem usług. Dane, mogą być udostępniane następującym podmiotom: firmom informatycznym - operatorom systemów informatycznych. Dane nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej, jak również nie będą objęte zautomatyzowanym podejmowaniem decyzji, w tym profilowaniem. Dane będą przetwarzane przez okres 6 lat od momentu rozliczenia Bonu. Użytkownik posiada prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania jak również prawo do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, a także prawo do przeniesienia danych. Realizacja tych praw jest możliwa poprzez kontakt z Inspektorem Ochrony Danych. Użytkownik może wnieść skargę do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
3. Zasady przetwarzania danych osobowych zawarte są na stronie: https://traficar.pl/polityka-prywatnosci/.
4. W pozostałych kwestiach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają postanowienia powszechnie obowiązujących przepisów prawa.