Największy dostawca carsharingu w Polsce przedstawia ciekawostki z podsumowania kolejnego roku działania usługi, pokazując dane z rynku i własnej działalności.
Rok 2018 był pełnym drugim rokiem działalności Traficara - największej firmy carsharingowej w Polsce. Ten młody rynek wynajmu aut na minuty wciąż bardzo dynamicznie się rozwija. Traficar na początku 2018 roku udostępniał 1100 aut, a w styczniu 2019 osiągnął liczbę 1705 aut we flocie. Zwiększyła się również liczba lokalizacji, w których działa usługa. Auta Traficar i TrafiCargo pojawiły się na Śląsku, a TrafiCargo w Lublinie, Łodzi i Bydgoszczy. Nowe kooperacje m.in. z sieciami sklepów IKEA, M1, Castorama i Leroy Merlin zaowocowały nowymi miejscami wypożyczenia i zwrotu aut na minuty w całej Polsce.
Carsharing to już nie tylko moda, ale sposób na oszczędności wpisujący się w ideę smart living. Z sondażu ARC Rynek i Opinia wynika, że carsharing, to coraz lepiej znana Polakom usługa. 34 proc. dorosłych Polaków z dużych miast wie, na czym ona polega. Doświadczenia ma co czwarty członek tej grupy, a niemal połowa zamierza spróbować. Osoby korzystające z carsharingu jako główne zalety tej usługi wymieniają oszczędność i wygodę. Traficar jest wskazany w raporcie jako usługa najbardziej rozpoznawalna wśród respondentów.
Traficar liczy już ponad 200 tysięcy zarejestrowanych użytkowników i ta liczba dynamicznie rośnie. W 2018 roku rekordzista wykonał 1249 przejazdów, a najdłuższy przejazd liczył 951 km i wykonała go kobieta.
Akcje specjalne
Traficar przeprowadził w minionym roku szereg akcji specjalnych. Wraz z marką Renault – strategicznym partnerem – przeprowadził akcję, w której 9 elektrycznych Renault ZOE zasiliło flotę Traficara. Auta od sierpnia 2018 r. do stycznia 2019 r. były dostępne przez kilka tygodni w każdym z miast, gdzie działa usługa Traficar: Krakowie, Warszawie, Trójmieście, Poznaniu, Wrocławiu i na Śląsku.
W listopadzie użytkownicy Traficara mogli wziąć udział w akcji konkursowej we współpracy z Microsoft – „Wyzwanie Traficar Forza Horizon”. Wszystkie kilometry przejechane Traficarem zostały wpisane na konto użytkownika. 333 uczestników wyzwania, którzy wykonali najwięcej kilometrów, otrzymało nagrody – 3 konsole, 30 gier Forza Horizon i 300 kodów Xbox Game Pass.
Z kolei współpraca Traficara z fundacją All In odbyła się pod hasłem #niemarnuje. Pierwsza wspólna akcja obu podmiotów zachęcała mieszkańców Krakowa do podzielenia się jedzeniem, którego zwykle kupuje się za dużo. Foodsharing wpisuje się w edukacyjną misję Traficara, który zachęca do dzielenia się na różnych polach, nie tylko w obszarze motoryzacji.
Co przyniesie przyszłość
Prognozy na 2019 rok są równie optymistyczne. Aż 86% dostawców usług transport-sharinowych deklaruje powiększenie floty, 85% chce wprowadzić do floty auta o napędach alternatywnych i prawie połowa z nich planuje wymienić auta na ich nowsze odpowiedniki (wyniki z raportu DataArt "Transport-sharing w Polsce").
- Traficar również ma ambitne plany na 2019 rok. Jako lider w branży wprowadzamy nowe warianty działania usługi. Już w tym roku wprowadziliśmy kompleksową ofertę aut na minuty dla biznesu czyli fleetsharing. Przed nami kolejne atrakcyjne projekty, o których mamy nadzieję będzie głośno już niebawem - dodaje Konrad Karpiński, dyrektor operacyjny Traficara.
Carsharing to już nie tylko moda, ale sposób na oszczędności wpisujący się w ideę smart living. Z sondażu ARC Rynek i Opinia wynika, że carsharing, to coraz lepiej znana Polakom usługa. 34 proc. dorosłych Polaków z dużych miast wie, na czym ona polega. Doświadczenia ma co czwarty członek tej grupy, a niemal połowa zamierza spróbować. Osoby korzystające z carsharingu jako główne zalety tej usługi wymieniają oszczędność i wygodę. Traficar jest wskazany w raporcie jako usługa najbardziej rozpoznawalna wśród respondentów.
Traficar liczy już ponad 200 tysięcy zarejestrowanych użytkowników i ta liczba dynamicznie rośnie. W 2018 roku rekordzista wykonał 1249 przejazdów, a najdłuższy przejazd liczył 951 km i wykonała go kobieta.
Akcje specjalne
Traficar przeprowadził w minionym roku szereg akcji specjalnych. Wraz z marką Renault – strategicznym partnerem – przeprowadził akcję, w której 9 elektrycznych Renault ZOE zasiliło flotę Traficara. Auta od sierpnia 2018 r. do stycznia 2019 r. były dostępne przez kilka tygodni w każdym z miast, gdzie działa usługa Traficar: Krakowie, Warszawie, Trójmieście, Poznaniu, Wrocławiu i na Śląsku.
W listopadzie użytkownicy Traficara mogli wziąć udział w akcji konkursowej we współpracy z Microsoft – „Wyzwanie Traficar Forza Horizon”. Wszystkie kilometry przejechane Traficarem zostały wpisane na konto użytkownika. 333 uczestników wyzwania, którzy wykonali najwięcej kilometrów, otrzymało nagrody – 3 konsole, 30 gier Forza Horizon i 300 kodów Xbox Game Pass.
Z kolei współpraca Traficara z fundacją All In odbyła się pod hasłem #niemarnuje. Pierwsza wspólna akcja obu podmiotów zachęcała mieszkańców Krakowa do podzielenia się jedzeniem, którego zwykle kupuje się za dużo. Foodsharing wpisuje się w edukacyjną misję Traficara, który zachęca do dzielenia się na różnych polach, nie tylko w obszarze motoryzacji.
Co przyniesie przyszłość
Prognozy na 2019 rok są równie optymistyczne. Aż 86% dostawców usług transport-sharinowych deklaruje powiększenie floty, 85% chce wprowadzić do floty auta o napędach alternatywnych i prawie połowa z nich planuje wymienić auta na ich nowsze odpowiedniki (wyniki z raportu DataArt "Transport-sharing w Polsce").
- Traficar również ma ambitne plany na 2019 rok. Jako lider w branży wprowadzamy nowe warianty działania usługi. Już w tym roku wprowadziliśmy kompleksową ofertę aut na minuty dla biznesu czyli fleetsharing. Przed nami kolejne atrakcyjne projekty, o których mamy nadzieję będzie głośno już niebawem - dodaje Konrad Karpiński, dyrektor operacyjny Traficara.